Antwerpen

ZORGI klantendag 26 september 2024

Filip Williotstraat 9 2600 Antwerpen België

Op donderdag 26 september 2024 vindt onze ZORGI klantendag plaats in Blue Point Antwerpen. We kijken er naar uit u op die dag te ontmoeten!

Alle Study Groups & Inspiratiesessies op één dag

.Op onze ZORGI klantendag kan u in de voormiddag deelnemen aan onze ZORGI Study Groups van de verschillende oplossingen. Zo blijft u op de hoogte van recente ontwikkelingen en kan u samen met andere ziekenhuizen en ZORGI-medewerkers meebouwen aan de oplossingen die u gebruikt.
Daarnaast gaan we tijdens een plenaire sessie dieper in op enkele ZORGI-brede en inspirerende topics. In de namiddag kan u kiezen uit verschillende inspiratiesessies en zo zelf uw programma samenstellen. Lees er hier meer over.

Programma

88.30 – 9.15 u. – Onthaal met koffie en thee

9.15 – 10.30 u. – Plenaire sessie

10.30 – 11 u. – Koffiepauze

11 – 13 u. – Study Groups: Care Admin, PHARMA, ERP4HC, MZG en XDE

13 – 14.15 u. – Lunch

14.15 – 16 u. – Sessies met klantencases en best practices:

16h30 à 18h – Netwerkreceptie


Praktische informatie

  • Locatie: Blue Point Antwerpen – Filip Williotstraat 9, 2600 Antwerpen
  • Deelname aan de klantendag is gratis.
  • Naar aanloop van de klantendag ontvangt u nog een mail met alle praktische info.

Vragen?

Heeft u ondertussen al vragen? Ons team staat steeds voor u klaar. Voor al uw praktische vragen over deze klantendag kan u terecht bij bij secretariaat@zorgi.be.

Uitgebreid programma inspiratiesessies

Wanneer ziekenhuizen beslissen om nauwer te gaan samenwerken is gegevensuitwisseling één van de grote uitdagingen. De Master Patient Index (MPI) biedt een oplossing voor het uitwisselen van patiëntengegevens tussen verschillende instellingen. 

Sinds 1 januari 2024 vormen AZ Maria Middelares en AZ Sint-Vincentius Deinze, beide lid van het E17-ziekenhuisnetwerk, samen één vzw. De vzw bestaat uit twee algemene ziekenhuizen en twee medische centra (Gentbrugge, Aalter). Sinds januari 2024 bouwt de vzw ook een logistiek en facilitair platform uit in Nazareth. 

Ze gebruiken de Master Patient Index van ZORGI om hun patiënten uniek te identificeren en te synchroniseren. Dit maakt het mogelijk om in beide ziekenhuizen te werken met één gemeenschappelijk patiëntendossier en is de eerste gerealiseerde stap in hun stappenplan naar een volledige integratie. 

Kris Ranson, Diensthoofd centrale inning bij Maria Middelares, legt u in deze sessie uit hoe MPI binnen deze ziekenhuizen is opgezet, wat de voordelen zijn en staat stil bij de aandachtspunten voor ziekenhuizen die met MPI willen starten in het kader van samenwerkingsverbanden.


Sinds 1 september 2024 bent u als ziekenhuis verplicht om op het facturatiebestand voor elke (dag)opname en voor elke ambulante zorg een record eID-lezing te vermelden. In de praktijk zorgt deze verplichting voor heel wat uitdagingen.  

Stefaan Buytaert van VITAZ legt u in deze sessie uit hoe zij dit in het ziekenhuis hebben aangepakt. Zo krijgt u heel wat praktische tips en aandachtspunten om uw processen te optimaliseren.


De CareAdmin-module ‘Integratie eHealth – Rijksregisternummer’ maakt het mogelijk om automatische controles te doen van uw patiënten in het Rijksregister. Op die manier beschikt u steeds over de meest recente gegevens van uw patiënt.  

UZ Gent is een actieve gebruiker van dit systeem. Tijdens deze sessie leggen ze u uit hoe ze deze module in de praktijk gebruiken, hoe dit de kwaliteit van hun gegevens ten goede komt en de medewerkers van de patiëntenadministratie ontlast


Facturen digitaal ontvangen en betalen: we kunnen het niet meer wegdenken in ons dagelijks leven. Ook patiënten zijn steeds meer vragende partij om hun facturen van uw ziekenhuis digitaal te ontvangen.  

Binnen uw ziekenhuis is het belangrijk om deze digitalisering en automatisering doordacht op te zetten. Een integratie met uw bestaande processen en systemen is daarbij essentieel. In deze sessie geven we een overzicht van de mogelijkheden om uw volledige proces van invordering te digitaliseren: van het verzenden van de facturen tot en met de opvolging van betalingen en het verzenden van eventuele rappels. We geven een overzicht en stand van zake voor de integratie met OAZIS, TarFac3, BOEK en ERP4HC.


Sinds dit jaar maakt AZ Groeninge Kortrijk gebruik van gerobotiseerde ARX- en unidose-machines (Sinteco) voor het centrale en decentrale beheer en de distributie van hun apotheekvoorraad. Deze robotisering heeft een aanzienlijke impact op de logistieke werking van de ziekenhuisapotheek en beïnvloedt ook de impact op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis.

Tijdens deze sessie neemt Florence Heylen (adjunct-hoofdapotheker – domein Klinische Logistiek) u mee in het volledige traject van de afgelopen maanden, waarbij het belang van het betrekken en motiveren van alle betrokken teams een niet te onderschatten succesfactor is.


Wanneer in een ziekenhuis meerdere grote IT-projecten gelijktijdig lopen (bv. in het kader van een fusietraject), is afstemming tussen de verschillende projecten essentieel. In dergelijke gevallen werkt ZORGI een overkoepelend programma management uit. Dit zorgt voor een gecoördineerde aanpak en biedt een duidelijke en transparante structuur die zowel voor het ZH als voor ZORGI een meerwaarde bieden in de verschillende projecten. Er is op elk niveau aandacht voor risico’s en issues, het budget wordt nauwgezet opgevolgd en beslissingen worden op het juiste moment genomen.

De voorbije jaren werd deze methodiek met succes toegepast bij onder meet de fusie van VITAZ en AZ Oostende. En ook op dit moment passen we deze methodiek toe in heel wat projecten.

Aan de hand van deze ervaring legt Programma Manager Thomas Wyckstandt  u in deze sessie de methodiek van Programma Management uit, hij staat stil bij de voordelen voor uw ziekenhuis en beantwoordt uw vragen. Er wordt ingegaan op de verschillende profielen die betrokken zijn in een programma, de overlegmomenten die voorzien worden en hoe alles vlekkeloos in elkaar vloeit. Daarnaast belichten we het belang van change management als rode draad doorheen de programma-aanpak.


L’hôpital de la Citadelle zette de voorbije maanden samen met ‘Get Your Way’ en ZORGI een piloottraject op rond het gebruik van smart glasses in de ziekenhuisapotheek. Op die manier willen ze hun logistieke processen in de centrale apotheek optimaliseren. Door technologische innovatie te combineren met de functionele oplossingen binnen ZORGI PHARMA kan CHR Citadelle efficiënter werken, wordt het dagelijks werk van de medewerkers ondersteund en wordt de administratieve druk verlaagd (bv. in kader van de wettelijke verplichtingen rond het afleveringsregister, KB sept. 2020). 

In deze sessie geven hoofdapotheker Blaise Delhauteur, Koen Delaere (ZORGI) en Pierre Jenchenne (Get your way) je een goed beeld over het volledige project.  Ze staan stil bij de voor- en nadelen, de aanpak en geven je inzicht in het vervolgtraject.


De facturatie apotheekgoederen aan patiënten is een belangrijk en complex proces. Het vlot uitwisselen van gegevens tussen ZORGI PHARMA en OAZIS en de samenwerking tussen de betrokken teams is hierbij cruciaal. 

In de praktijk zorgt dit soms voor problemen. Tijdens deze interactieve sessie willen we gebruikers van OAZIS TarFac en ZORGI PHARMA samenbrengen om in een open discussie te kijken hoe we dit proces kunnen verbeteren. 

We vertrekken van het bestaande proces en stellen enkele optimalisaties voor. Samen kijken we welke opties de beste uitkom hebben voor OAZIS TarFac én ZORGI PHARMA gebruikers. Zo kunnen we vanuit ZORGI nieuwe ontwikkelingen hierop enten zodat uw ziekenhuis op termijn een sluitende procedure heeft om synchronisatiefouten op te lossen.


Sinds mei 2024 werken de technische diensten van de campussen Vincentius, Augustinus en St-Jozef, van het Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) met de geïntegreerde module Facility Management binnen ERP4HC. 

Taufik Azzuz, Manager Biotechnische Diensten van ZAS, legt in deze sessie uit hoe zij in het ziekenhuis aan de hand van het dashboard en de mobiele applicatie het preventief en het correctief onderhoud organiseren. Hij neemt je mee doorheen het volledige traject van ontwikkeling tot implementatie. Daarbij staat hij stil bij de hindernissen en de vele mogelijkheden die de nieuwe manier van werken met zich mee brengen. 

Hij vertelt u ook over zijn dromen, op vlak van facility management in het ziekenhuis, waar een deel al werkelijkheid van is geworden bij ZAS. Hiervoor haalde hij inspiratie uit verschillende sectoren en daadwerkelijke ervaringen uit zijn verleden. Zo gaat u na deze sessie naar huis met heel wat ideeën om mee aan de slag te gaan in uw ziekenhuis.


Als gebruiker van één van de ZORGI-oplossingen kan je bij vragen of problemen steeds terecht bij het ZORGI Service Team. Om een vlotte samenwerking te garaneren gebruiken we hierboor JIRA. Tijdens deze sessie geeft Peter Boonen, Service Center Manager bij ZORGI, u heel wat praktische tips om vlot met JIRA te werken. Zo kan u daarna nog efficiënter werken en uw vragen en tickets opvolgen.